تسنیم: چهارمین کارخانه نوآوری کشور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
7835

تسنیم: چهارمین کارخانه نوآوری کشور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود


رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۲۳۰ واحد فناور در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حبیب ابراهیم‌‌پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:  در حال حاضر 230 واحد  فناور در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که بدون شک این مسئله برای استان به یک امتیاز مثبت تبدیل شده است که یک بستر اشتغال‌را و درآمدزا برای استان است.

وی با اشاره به این که این میزان نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی را نشان می‌دهد افزود: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به 27 مورد رسیده است که تعداد این شرکت‌ها نیز نسبت به سال گذشته میزان رشد 35 درصدی را نشان می‌دهد و 33 ایده موفق این پارک با محوریت صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در رویداد شتاب به ثبت رسیده‌ است.

 

 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: در زمینه اشتغال‌زایی بدون شک شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بهتر توسعه با کم‌ترین درآمد و زمان هستند که باید در استان اردبیل نیز به این امر اهتمام جدی وجود داشته باشد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه این حوزه دست یابیم.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: چهارمین کارخانه نوآوری کشور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شتاب ‌دهنده‌های استانی استفاده شده است و انتظار می‌رود شاهد خروجی‌های مثبتی در این زمینه باشیم و به اهداف خود در این راستا دست یابیم.

وی با اشاره به میزان تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان از 50 تا 120 میلیارد ریال بوده است بیان کرد: به همین منظور صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در استان دایر شده و به همین منظور همکاری‌ها و تلاش‌های انجام یافته در حال گسترش است که برای استام می‌تواند بسیار مهم باشد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN