تقدیر مهندس بهنام جو استاندار اردبیل از پارک علم و فناوری اردبیل
2809

تقدیر مهندس بهنام جو استاندار اردبیل از پارک علم و فناوری اردبیل

تقدیر مهندس بهنام جو استاندار اردبیل از پارک علم و فناوری اردبیل بخاطر عملکرد مطلوب و کمک به ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر دانش بنیان

تقدیر مهندس بهنام جو استاندار اردبیل از پارک علم و فناوری اردبیل بخاطر عملکرد مطلوب و کمک به ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر دانش بنیان

اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان
استاندار اردبیل از اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان و جلسه با مسوولان این مجموعه اظهار کرد: با عنایت به اعلام نیاز پارک به این سایت، راه و شهرسازی استان با موافقت موضوع و طی فرایند واگذاری زمین مورد نیاز را در اختیار این مجموعه قرار می دهد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: یک سایت ۵هکتاری در شهرک الهیه اردبیل برای این مجموعه در نظر گرفته شده بود که عملیات اجرایی ساختمان با طراحی مناسب ۵۰۰۰متر زیربنا تا یک ماه آینده آغاز می شود.
وی اضافه کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان باحمایت و همکاری نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت با زیربنای حدود۱۰۰۰ متر مربع در آینده نزدیک خریداری می شود تا تیم های فعال و کارکنان پارک به ساختمان جدید انتقال می یابند.
وی با بیان اینکه باید در فاز اول مشکل مکان و امکانات لازم برای پارک علم و فناوری حل فصل شود گفت: در صورت تامین تجهیزات و ساختمان مورد نیاز فعالین این عرصه به راحتی می توانند اختراع خود را به مرحله انبوه برسانند.
استاندار اردبیل گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در پارک علم و فناوری استان اردبیل شدت پیدا کرده و ۳۵۰ تیم در این مجموعه فعالیت دارند.
بهنام جو ورود پارک علم و فناوری به بحث های فرهنگی را یادآور شد و گفت: در ساخت انیمیشن ها فعالیت خوبی از سوی فعالان این عرصه انجام شده و برای صدور مجوز از سوی فرهنگ و ارشاد پیگیری های لازم جهت استفاده عموم صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار دستگاه تب سنج لیزری مطابق با استاندارد جهانی در پارک علم و فناوری استان طراحی شده است افزود: طراحی این تب سنج توسط نیروهای بومی انجام شده که امروز رونمایی شد کاملا برای مراکز بهداشتی مورد نیاز بوده که با پیگیری و صدور مجوز لازم می تواند به تولید انبوه برسد. 
استاندار اردبیل در ادامه از تولید کافی دستگاه ضدعفونی کننده ATM بانکها خبر داد و گفت: این دستگاه نیز در جریان شیوع ویروس کرنا توسط مخترع اردبیلی ساخته شد و خوشبختانه به تولید انبوه رسیده است و بازاریابی خوبی در داخل استان و سایر استان ها برای این محصول انجام شده است.
وی همچنین از راه اندازی سامانه تشخیص بیماری های ریوی در استان خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله اول تشخیص بیماری کرونا و اثرات این ویروس کاملا هوشمند عمل می کند و برای اولین بار در بیمارستان های استان مورد استفاده قرار می گیرد.
اکبر بهنام جو در تولید انبوه ماسکN95در استان اردبیل خبر داد و گفت: خوشبختانه چهار خط تولید ماسک N95 در استان راه اندازی شده که علاوه برنیازهای بیمارستان های استان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می شود.
وی افزود: سه مرکز تولید انبوه ماسک های جراحی استاندارد در این استان فعال است که در بحث کرونا نه تنها نیاز استان بلکه نیاز سایر استان ها را تامین کردند و در تولید البسه بیمارستان نیز استان اردبیل خودکفا بوده و به کمک سایر مناطق کشور نیز رسیده است.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در این مقطع پارک علم و فناوری استان کارهای خوبی انجام داده گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا چندین اختراع از سوی فعالان این عرصه صورت گرفته و در صورت تولید انبوه در سطح کشور می تواند به عنوان برند کالا مورد بهره برداری قرار گیرند.
بهنام جو در پایان از عملکرد این مجموعه تقدیر کرد و افزود: این مجموعه جهت هدایت مسیر برای جوانان و ایجاد اشتغال پایدار گام های اساسی برداشته و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN