تولید ماسک N95 در استان اردبیل آغاز شد
3095

تولید ماسک N95 در استان اردبیل آغاز شد


استاندار اردبیل از آغاز تولید ماسک N95 توسط فناوران جوان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در مراسم آغاز تولید این ماسک افزود: خط تولید این محصول نیز در استان با ابتکار جوانان  تولید و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی حداقل روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک N95 تولید می کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این خط تولید در استان در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با توسعه خط تولید این کارخانه نیاز صد در صدی مراکز بیمارستانی و درمانی به طور کامل در سراسر استان تامین می شود.

بهنام جو گفت: هیچ کمبودی در خصوص نیازهای شخصی کادر درمانی استان نداریم و بدون وابستگی به جایی این تجهیزات و لوازم بیمارستانی را در داخل استان تولید می کنیم.

وی افزود: ماسک سه لایه و  جراحی به تعداد محدود در استان تولید می شود ولی تا چند روز آینده خط تولید ماسک سه لایه هم در این واحد راه اندازی می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این ماسک ها مختص بیمارستان بوده و نیازی به استفاده مردم از این ماسک ها نیست.

وی ادامه داد: آنچه که در بیمارستان ها نیاز داریم ماسک و لباس بوده که لباس در استان به تعداد روزانه ۱۴ هزار تولید می شود.

بهنام جو بیان کرد: در این خصوص نیز نیازی به خارج از استان و کشور نداریم.

وی با بیان اینکه نیروهای درمانی سرمایه ما هستند، افزود: این قشر در جبهه اول مبارزه با کرونا حضور دارند و باید نیازهای ضروری آن ها تامین باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت مناسب اصناف و مردم در رعایت نکات پیشگیرانه افزود: با ادامه روند فعلی و تعطیلی امید می رود سیر نزولی این بیماری در استان آغاز شود.

وی از مردم خواست روند تعطیلی و ماندن در خانه را ادامه دهند.

استاندار اردبیل گفت: ۹۰ درصد مردم علی رغم سختی ها برای پیشگیری از کرونا در استان همکاری کردند و مغازه ها  هم تا ۱۵ فروردین تعطیل بوده و ادارات و بانک ها نیز تنها با کمتر از ده درصد نیروی کار به صورت شیفتی حاضر می شوند.

مرجع خبر:

سایت استانداری اردبیل

http://ostan-ar.ir/index.aspx?pageid=139&newsview=33390

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN