ثبت 98 درصد از مکان‌های سکونت مردم جهان در استریت ویو گوگل
2621

ثبت 98 درصد از مکان‌های سکونت مردم جهان در استریت ویو گوگل


گوگل در سرویس استریت ویو موفق به ثبت فیلمبرداری از 16 میلیون کیلومتر مسیر شد. بدین ترتیب مکان زندگی 98 درصد از مردم جهان در این نقشه ثبت شده است. خودرو فیلمبرداری استریت ویو گوگل کلیه مسیرهای شهری و فضاهای آزاد را برای ثبت تصاویر خیابانی و تهیه نقشه طی کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، گوگل گزارشی از فعالیت های مربوط به تصویربرداری استریت ویو منتشر کرده و گفته است تا کنون 16 میلیون کیلومتر (برابر با ۱۰ میلیون مایل) تصویربرداری انجام شده است. این رقم چیزی در حدود 400 بار گشتن به دور زمین خواهد بود.

سرویس نقشه برداری هوایی گوگل Google Earthبا کمک ماهواره تنها 93 درصد از نقشه سطح زمین را در اختیار کاربارن قرار میدهد. اما اکنون با این سرویس جدید گوگل توانسته است 98 درصد از مناطق مسکونی را نقشه برداری کند. سرویس نقشه گوگل به عنوان محبوب ترین سرویس این شرکت ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر دارد و تبلیغات منطقه ای نیز با کمک این سرویس به کاربران ارائه میشود. ایده اولیه این سرویس توسط هم بنیانگذار گوگل، لری پیج، در سال 2004 مطرح شد و پس از آن قرار شده بود تا نقشه 360 درجه ای از زمین تهیه شود. گوگل تصاویر مربوط به کوچه و خیابان ها و یا حتی مناطق دورتر را با کمک اتومبیل و یا کوله های مجهز به دوربین ثبت میکند. این کوله ها در موارد خاص سوار بر شتر و گوسفند نیز میشوند.

گوگل بارها برای جمع اوری این اطلاعات و یا مکان یابی کاربر با استفاده از این قابلیت ها متهم شده است. بسیاری از افراد از جمع آوری اطلاعات توسط این شرکت اظهار نگرانی کرده اند. گوگل سالانه 140 میلیارد دلار بخاطر تبلیغات هدفمند از طریق جمع آوری داده، درآمد دارد. البته هیچ وقت در مورد درآمد از طریق تبلیغات در گوگل مپس چیزی منتشر نشده است.

گوگل در این سالها تلاش کرده است تا سرویس مسیریابی خود را به یک سرویس اطلاع رسانی مبدل کند. علاوه بر قابلیت‌هایی همچون ترجمه، گزینه‌های تحویل غذا و اطلاعاتی از پرواز و رزرو هتل اکنون قابلیتی به‌نام نمای زنده (Live View) نیز به سرویس مسیریابی این شرکت اضافه شده است. در این قابلیت با استفاده از دوربین گوشی در اپلیکیشن ، مسیر با فلش به کاربر نشان داده میشود. همچنین در این سرویس از میلیونها تصاویر ذخیره شده گوگل در استریت ویو استفاده شده و با مقایسه داده های گوشی، بهترین مسیر ارئه میشود.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN