دستیار صوتی گوگل با پشتیبانی از 44 زبان در گوشی‌های اندروید و iOS
2604

دستیار صوتی گوگل با پشتیبانی از 44 زبان در گوشی‌های اندروید و iOS


دستیار صوتی Google Assistant ، اکنون با کمک ویژگی جدید Interpreter Mode می‌تواند مکالمه‌های کاربران را بصورت آنی و در لحظه در گوشی‌های هوشمند ترجمه کند. دستیار صوتی گوگل روزانه بیش از 100 میلیارد کلمه را پردازش می‌کند. این قابلیت اولین بار برای نمایشگرهای هوشمند و اسپیکرهای هوشمند معرفی شده بود. برای این کار کافیست عبارت Hey Google, be my Russian” interpreter” به دستیار صوتی گفته شود. این ترجمه‌ها از طریق گوشی به کاربر ارائه می‌شود و کاربر می‌تواند آنها را درگوشی خود هم ببیند و هم بشنود. بدین ترتیب پاسخ‌های مناسب آنها را نیز دریافت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، گوگل این ویژگی را برای تمام گوشی‌های اندروید و IOS فعال کرده است. این سرویس اکنون از 44 زبان دنیا پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از صفحه کلید نیز در محل‌های شلوغ وجود دارد. این قابلیت قادر است پاسخ‌های هوشمندانه‌ای را نیز با هدف تسریع مکالمه به کاربران ارائه دهد. این سرویس پیش از این در هند رونمایی شده بود و کاربران حتی بدون اینترنت نیز قادر به استفاده از آن بوده‌اند.

ابزارهای ترجمه می‌توانند در تجارت و صنعت به شکل گسترده و در جهت گسترش ارتباط مورد استفاده قرار گیرند. گوگل اعلام کرده است که اکنون در حال کار بر روی یک ویژگی دیگر به نام Transalatotron که می‌تواند از طریق یادگیری ماشینی یک سیستم ترجمه بصورت گفتار به گفتار را با تقلید از تن صدای کاربر انجام دهد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN