سی روز آنلاین: احداث کارخانه نوآوری اردبیل کلید خورد
7073

سی روز آنلاین: احداث کارخانه نوآوری اردبیل کلید خورد


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل تفاهم نامه ای را به امضا رساندند که بر مبنای آن، «کارخانه نوآوری اردبیل» در محل پیشین کارخانه چرم مغان ایجاد و به مرکزی برای استفاده استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بدل می‌شود.

با حضور معاون علمی رییس‌جمهور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل تفاهم نامه ای را به امضا رساندند که بر مبنای آن، «کارخانه نوآوری اردبیل» در محل پیشین کارخانه چرم مغان ایجاد و به مرکزی برای استفاده استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بدل می‌شود. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با استانداری اردبیل برای شکل گیری «کارخانه نوآوری»، گفت: زیست بوم کارآفرینی و نوآوری امروز با همراهی جانانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی رونق گرفته است و این تعامل در حمایت جوان خلاق و کارآفرین، یک نتیجه برد-برد خواهد داشت. 

  ستاری، با بیان این‌که زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در استان‌ها امروز با حمایت و همراهی جانانه بخش خصوصی، رونق گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه اهمیت و جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در کشور جا افتاده و به یک دغدغه بدل شده است. بخش خصوصی، از توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، جانانه حمایت می‌کند.  زمان و سرمایه‌ای که بخش خصوصی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی صرف می‌کند، ارزشمند است و مسئولیت ما را برای حمایت زیرساختی و حاکمیتی، از فعالان این زیست بوم سنگین‌تر می‌کند. 

  معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، ایجاد کارخانه‌های نوآوری، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری به کمک سرمایه گذار بخش خصوصی را نشانی برجسته از تحول نگرش و فرهنگ جامعه نسبت به اقتصاد و سرمایه‌های ارزنده انسانی خود دانست و اظهار کرد: این که سرمایه گذار و کارخانه‌دار بخش خصوصی، از ملک و سرمایه خود برای به راه انداختن کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی هزینه می‌کند، از تحول نگرش و فرهنگ جامعه نسبت به ارزنده‌ترین سرمایه‌هایش یعنی جوان خلاق و دانش آموخته حکایت دارد. 

  به گفته ستاری، جامعه دریافته است که سرمایه گذاری روی ایده های خلاقانه و بلندپروازانه این جوانان، از یک سو اشتغال آنان و از سوی دیگر  پیشرفت و خلق ارزش افزوده برای سرمایه گذار و جامعه را به ارمغان می‌آورد؛ تعاملی که نتیجه آن سود بردن تمامی طرف‌های تعامل خواهد بود. 

  ستاری، پیشگام شدن استاندار و فعالان بخش خصوصی اردبیل برای این تفاهم مشترک همکاری را در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان استان یک گام اثرمند ارزیابی کرد و گفت: این که استاندار در موضوع حمایت از زیست بوم کارآفرینی و نوآوری پیشگام شود، گامی ارزشمند است و تمامی استان ها باید از بازگشت و ماندگار شدن یک استعداد برتر و نخبه به استان، بیش از کشف یک معدن خوشحال شوند زیرا ارزش افزوده و تحولی که سرمایه انسانی به همراه می آورد، ماندگار و رو به افزایش است. با حمایت نرم افزاری و سخت افزاری همه بخش ها از جمله استانداری و بخش خصوصی، این محیط ها در دسترس فعالان دانش بنیان، استارتاپی ها و دانش آموختگان نوآور اردبیلی قرار می گیرد. 

  ستاری با اشاره به این که حمایت زیرساختی و تجهیز مراکز نوآوری، پارک های علم و فناوری، شتابدهنده های تخصصی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار و اولویت نخست معاونت علمی و فناوری است، ادامه داد: اکنون فرصتی طلایی برای کشور به وجود آمده است که بر مبنای آن، اشتغال فارغ التحصیلان برای جوانانی که تخصص دارند فراهم می‌شود. بر همین مبنا تأکید معاونت علمی بر حمایت زیرساختی از رونق این زیست بوم در کشور، سازگار با ویژگی ها و مزیت های بومی است.   

سوت احداث «کارخانه نوآوری» اردبیل به صدا در آمد 

  با امضای تفاهم‌نامه «ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری»، زمینه گرد هم آمدن ایده‌های خلاقانه و تبدیلشان به استارتاپ یا کسب و کار دانش بنیان در یکی از کارخانه‌های اردبیل فراهم شد. 

  این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه با ایجاد کارخانه نوآوری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اردبیل، پارک علم و فناوری اردبیل و شرکت چرم مغان منعقد شد. 

  پس از شناسایی چند کارگاه و کارخانه و اماکن صنعتی در استان اردبیل، شرکت چرم مغان به عنوان بستری مناسب برای ایجاد کارخانه نوآوری انتخاب شد و خط تولید نوآوری ها در «اردبیل» به راه افتاد. 

  با تخصیص 1000 متر مربع فضای اداری موجود و ساخت 4هزار متر مربع به شکل سوله، فضای لازم برای استقرار استارتاپ‌ها و جوانان خلاق و نوآور، با حمایت و معرفی معاونت علمی و فناوری فراهم می شود. 

 

  همکاری «کمیته مشترک» برای به ثمر نشستن «کارخانه نوآوری» اردبیل 

»کمیته مشترک همکاری» برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه، کمیته های متشکل از نمایندگان بخش های مشارکت کننده در این تفاهم نامه شکل گرفته است و اجرای بندهای آن، تا تحقق زیرساختی مناسب برای استارتاپی‌ها و فعالان فناور اردبیل را پیگیری می‌کند.

 

منبع خبر: سی روز آنلاین

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN