مطلع خبر: چهارمین کارخانه نوآوری استانی در اردبیل راه اندازی می شود
8099

مطلع خبر: چهارمین کارخانه نوآوری استانی در اردبیل راه اندازی می شود


استاندار اردبیل از راه اندازی چهارمین کارخانه نوآوری استانی در اردبیل خبر داد.

اکبر بهنامجو اظهار کرد: تفاهم نامه چهار جانبه ایجاد و راه اندازی چهارمین کارخانه نوآوری مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اردبیل، پارک علم و فناوری اردبیل و سرمایه گذار بخش خصوصی از شرکت چرم مغان در دفتر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.
وی بیان کرد: این کارخانه نوآوری با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در استان تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال، در حوزه های مختلف گردشگری ، کشاورزی، تولید بذر ، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و فراوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می پردازد.
بهنام جو ادامه داد:  راه اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه و زبرساختی زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می شود.
وی افزود: این کارخانه در راستای تحقق شعار سال یعنی  رونق تولید و نیز اشتغال جوانان و بهره گیری از سرمایه های فیزیکی بلااستفاده دوباره احیا شده و با رویکردی جدید و خلاقانه به چرخه تولید و اشتغال بر می گردد.
استاندار اردبیل ظرفیت اشتغال زایی این کارخانه را ۲۰۰۰ نفر عنوان کرد.

 

منبع خبر: مطلع خبر

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN