طراحی و ساخت سیستم استارتر موتور جت توسط فناوران پارک علم و فناوری صورت گرفت
4250

طراحی و ساخت سیستم استارتر موتور جت توسط فناوران پارک علم و فناوری صورت گرفت


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان اردبیل فناوران شرکت آرمان الکترو پیشروگستر از شرکت های مستقر در پارک موفق به طراحی و ساخت سیستم استارتر موتور جت(توربو جت، توربو فن، توربو پراب، توربو شفت ، جت پالس) شده اند.
این محصول در دو مدل طراحی و ساخته شده است:
۱_سیستم قابل حمل با وزن فوق سبک
۲_سیستم متصل به برق شبکه
هر دو سیستم فوق، در نمونه خود بی همتا بوده و سیستم متصل به برق شبکه، با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ استاتیکی تعبیه و طراحی شده است، که سبب میشود که با کمترین ابعاد و حجم و بالاترین کیفیت، برق خروجی تولید شود.

برخی استارترهای وارداتی و برخی ترانس های دستگاه های دیگر به عنوان سیستم استارتر استفاده میشدند، که به هیچ وجه استاندارد نبوده و هیچ گونه سیستم حفاظتی نداشتند. از این رو، شرکت حاضر، با اتکا به دانش روز، اولین استارتر قابل اتصال به برق شبکه، با کیفیت ولتاژ خروجی بر اساس استاندارد 704 را ارائه نمود.
نکته حائز اهمیت اصلی در مورد استارترهای قابل حمل فوق سبک می باشد، که کلیه استارترهای قبلی موجود در کشور، دارای وزن بالغ بر 40 کیلوگرم بودند، که برای استارتر هلیکوپترهای بزرگ همانند بل 214 ،نیاز به اتصال سری دو عدد از این سیستم وجود داشت که وزنی بالغ بر 80 کیلوگرم را ایجاد مینمود. این عامل سبب میشود که استفاده از این نوع سیستم های استارتی قابلیت پرتابل بودن را از دست دهد و اینکه، این سیستم ها دارای سیستم قطع کننده دستی بودند، که در نمونه حاضر، تمام این ساختار توسط کنترل کنننده ها و رله های طراحی شده توسط شرکت پیاده سازی میشود.

مقایسه بازار داخل و خارج محصول تولید شده:
نمونه هر استارتر قابل حمل، بنا به استعلام انجام شده از شرکت های خارجی(انگلستان و آمریکا) بدون سیستم شارژر و متعلقات، بالغ بر 8000 دلار بوده است، این در حالی است که، سیستم ارائه شده توسط این شرکت ها، تنها قابلیت استارت دو هلیکوپتر و یا هواپیما را داشته است، این در حالی است که سیستم تعبیه شده توسط شرکت مذبور مستقر در پارک حداقل 15 بار عملیات استارت را انجام میدهد.
از این رو، تنها در زمینه استارترهای قابل حمل، رقمی بالغ بر 10000 دلار( با احتساب هزینه خرید متعلقات که باید خریداری شوند)به ازای هر دستگاه صرفه جویی ارزی شده است، که این رقم در مقایسه با تعداد مورد نیاز برای کل کشور، رقمی هنگفت می باشد.
نکته حائز اهمیت دوم، پشتیبانی و تامین قطعات شرکت می باشد، که این شرکتها هیچگونه گارانتی ارائه نداده، در حالی که محصولات شرکت دارای حداقل 5 سال گارانتی هستند و کلیه قطعات و تجهیزات جانبی به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار میگیرد.

تکنولوژی های مورد استفاده در ساخت دستگاه:
●سیستم کنترل شبکه عصبی
●سیستم طراحی و ساخت ترانس بر اساس شبیه سازی مکسول
●برنامه نویسی به سه زبان مختلف
●استفاده از دو سیستم میکروپروسسوری متفاوت به منظور افزایش فرکانس و کاهش ریسک خطا در سیستم
●استفاده از PLC
●استفاده از سیستم سوئیچینگ استاتیکی ( به روز ترین
تکنولوژی روز)
●استفاده از درایورهای طراحی شده توسط شرکت که ایزوالسیون کامل سیستم قدرت و کنترل را پیاده سازی نموده اند.
کانال خبری علم و فناوری استان اردبیل
 با ما همراه باشید
@ardstp_ir

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN