اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل
1140

اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل

 

اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل؛

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان اردبیل مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل با سخنرانی معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی و رئیس پارک علم و فناوری با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور برگزار گردید.

در این مراسم رئیس پارک علم و فناوری اردبیل ضمن تبریک روز دانشجو به ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه یکی از هدف های توسعه زیست بوم فناوری برای ارتباط و هماهنگی شرکت ها و واحدهای فناور جهت ارائه فناوری های نوین و همچنین جذب نیازمندیهای صنعت استان می باشد. دکتر عباسپور در ادامه افزود: نمایشگاه امسال با داشتن فناوری های نوین که محصولات تولیدی فناوران استانی می باشد توانست نقش خود را در توسعه گفتمان اقتصاد دانش بنیان به معرض نمایش بگذارد. وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان حلقه اتصال بین دانشگاه و صنعت می باشد که درصدد تبدیل پژوهش های دانشگاهیان به تکنولوژی در چرخه های صنعت می باشد. دکتر عباسپور به استقبال آحاد جامعه از نمایشگاه اشاره و اذعان نمود: خانواده ها می توانند با آشنا نمودن فرزندان خود با حوزه های متعدد فناوری آینده فرزندان خود را تامین نمایند. وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل آمادگی خود را برای حل مشکلات فناورانه صنعت و جامعه و تشویق صنعتگران به حل مشکلات صنعتی خود با استفاده از فناوران استانی اعلام می کند.

معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استانداری اردبیل نیز به اهمیت اشتغال در سطح استان اشاره و خاطر نشان کرد: امروزه تنها راه حل معظل بیکاری استفاده از چرخه های دانش در صنعت که منجر به دانش بنیان شدن محصول می شود می باشد. دکتر دبیر در ادامه گفت: نقش دانشگاه در پژوهش هایی که تبدیل به فناوری می شود پر اهمیت و چشمگیر می باشد که می توان با این فعالیت کشور را از خام فروشی به تکنولوژی فروشی ارتقا داد. وی به پتانسیل جوان بودن استان اشاره و ادامه داد: با فرهنگ سازی تولید ایده های قابل تجاری سازی در بین دانشجویان، نخبگان و دانش آموزان می شود آینده کشور و استان را شکوفاتر کرد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN