سنسور هوشمندی که با اتصال به لباس علائم حیاتی بدن را اندازه می گیرد
3361

سنسور هوشمندی که با اتصال به لباس علائم حیاتی بدن را اندازه می گیرد


محققان دانشگاه MIT سنسوری ساخته اند که می تواند با اتصال به پارچه لباس علائم حیاتی بدن را بطور منظم اندازه بگیرد. این سنسور سبک وزن درون پارچه تعبیه شده و قابل شستشو نیز می باشد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از techcrunch، سنشور هوشمند دانشگاه MIT روی لباس قرار میگیرد و قادر است علائم حیاتی بدن مانند دما، ضربان قلب و میزان تنفس را بصورت مداوم اندازه گیری نماید. از مزیت های این سنسور قابل شستشو بودن و استفاده مجدد آن در پارچه های دیگر است.

این سنسور توسط دانشگاه MIT و ناسا توسعه یافته و میتواند در صنایع مختلف مانند بهداشت و درمان، فضایی و ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد. اتصال این سنسور به گوشی های هوشمند نظارت بر روی علائم حیاتی را آسان خواهد کرد. تولید انبوه این سنسور علاوه بر صنعت فضانوردی برای مبارزه با کرونا خواهد بود. بدین ترتیب با کاهش ارتباط پزشکان و کادر درمانی با بیماران، نظارت بر مداوا و درمان بیماران آسان تر انجام خواهد شد. استفاده از سنسور به کاهش ابتلا به کرونا در بررسی وضعیت بیماران از راه دور کمک خواهد کرد. بسیاری از شرکت های فناوری و استارت آپ ها به دنبال تولید سنسور و جمع آوری اطلاعات بیومتریک هستند. به عنوان مثال استارت آپ فوروارد سنشورهایی را در اختیار بیمارنی که از خانه مورد مداوا قرار میگیرند، قرار داده است.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN