• ساعت کار 07:45 - 15:45
فا | EN | AR

جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه­ ای استان اردبیل

Saturday, February 3, 2024

جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه­ ای استان اردبیل

 

 

جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه­ای استان اردبیل با هدف بررسی برنامه عملیاتی فن بازار و ارائه راهکارهای همکاری اعضای شورا در اجرایی نمودن آن، صبح روز سه شنبه 10  بهمن ماه در محل سالن شهید بهشتی استانداری اردبیل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری اردبیل، دکتر عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری در این جلسه تاکید کردند که فن بازار به عنوان مکانیزم عرضه و تقاضای فناوری می­تواند به اقتصاد دانش بنیان و تثبیت اشتغال در استان کمک شایانی نماید. همچنین ایشان به معرفی کارگزاران فن بازار منطقه­ای اردبیل، شرح وظایف آن­ها و نحوه فراخوان انتخاب این شرکت­ها به عنوان کارگزاران فن بازار منطقه ای استان اشاره نمودند. رئیس پارک علم و فناوری استان و نائب رئیس شورای هماهنگی فن­بازار استان خواستار حمایت شرکت شهرک­های صنعتی و اتاق بازرگانی استان از کارگزاران منتخب فن­بازار شد. وی ادامه داد: دانشگاه­­ها و موسسات آموزش عالی استان در شناساندن فن بازار به مخاطبان دانشگاهی و رفع نیازهای فناورانه و چالش­های موجود توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه­ها  بایستی همکاری جدی داشته باشند.

دکتر عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ضمن اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای شرکت­های دانش بنیان، برنامه­ریزی به منظور افزایش شرکت­های دانش بنیان و استعدادیابی در این زمینه را خواستار شد. ایشان با تاکید بر تقویت بسترهای ارتباطی متقاضیان و عرضه کنندگان فناوری و محصولات فناورانه  توسط کارگزار فن بازار، مکاتبه درخصوص اعتبار مالیاتی با دستگاه­های ذیربط را خواستار شد و به ارتباط کارگزارن فن­بازار استان با سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اردبیل تاکید کرد.

وی  افزود: در کنار عرضه محصولات، عرضه خدمات فناوری نیز اهمیت جدی دارد و با اشاره به اینکه فن بازار نیازمند یک مدیریت سازمان یافته و به روز شده است، اشاره کردند باید فن بازار کمک کند که ایده های فناورانه از بازار استخراج شوند و بر اساس نیاز بازار ایجاد شوند. همچنین ایشان ضمن بیان پتانسیل­های فن­بازار موجود در استان از جمله وجود دانشجوی خارجی در دانشگاه معین استان و تحصیل اکثر این دانشجویان در رشته مدیریت بازرگانی و بازاریابی، تاکید کردند کارگزاران فن بازار بایستی از این ظرفیت برای صادرات محصولات داخلی استان به کشورهای مجاور به عنوان کارشناسان بازریابی استفاده گردد.

Print
DNN