• ساعت کار 07:45 - 15:45
فا | EN | AR

دیدار جمعی از فناوران مستقر در پارک با نماینده ولی فقیه در اردبیل

Monday, December 23, 2019

دیدار جمعی از فناوران مستقر در پارک با نماینده ولی فقیه در اردبیل


دیدار صمیمی رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل به همراه جمعی از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم اردبیل حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری.

🔹نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دیدار یکی از نیازهای ضروری در منطقه را تحولات علمی و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود باید با برنامه ریزی های اساسی پا به پای تحولات علمی حرکت کنیم. 

🔹آیت الله عاملی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی پیشرفت های علمی و هسته ای عنوان کرد  و افزود باید زمینه رشد شرکت های دانش بنیان و فناورانه و علمی فراهم شود. 

🔹ابراهیم پور رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل در این دیدار به تشریح فعالیت های یک سال گذشته پارک پرداخت و به اختصار فعالیت های انجام شده را در بندهای زیر شرح داد:
۱. در حوزه اعطای تسهیلات بانکی به فناوران ضمن اشاره به حمایت های مالی پارک ، طبق تفاهم منعقد شده با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تسهیلات اعطا شده از طریق صندوق در سال ۹۸ به فناوران مبلغ ۱۵ میلیارد و هشتصد میلیون تومان می باشد که در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان در اختیارشان قرار گرفته است‌. که تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان یک حرکت جهشی رو به رشد فوق العاده قوی می باشد. 
۲. ایجاد کارگزاری صندوق نو آوری و شکوفایی پارک علم و فناوری استان اردبیل
۳. راه اندازی اولین آزمایشگاه پارک علم و فناوری در سال ۱۳۹۸  در حوزه کشت و بافت که در حال فعالیت در این حوزه می باشد و چندین قرارداد کاری با بخش خصوصی خارج از پارک نیز منعقد کرده است.
۴.کسب ۷ عنوان برتر کشوری توسط فناوران پارک علم و فناوری استان اردبیل.
۵. انعقاد ۴ تفاهم نامه در سطح ملی که در حال اجرای مفاد آنها هستند علاوه بر تفاهم نامه های ملی چندین تفاهم نامه استانی که با اغلب سازمان ها  منعقد گردیده است. 
۶.راه اندازی کارخانه نو آوری که به همت استانداری درحال پیگیری می باشد که در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد
۷. ایجاد مراکز رشد اقماری شهرستان های گرمی، پارس آباد و مشگین شهر و همچنین مرکز نوآوری خدمات شهری و شتابدهی شهری با همکاری شهرداری اردبیل 
۸. دستاوردهای پارک علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تهران که انعقاد ۸ قرارداد به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان می باشد که دستاورد خوبی برای پارک است. 
۹.فناوران مستقر در پارک علم و فناوری که تولیدات فناوری از جمله سنسور تشخیص لایه روبی، دستگاه شریدر، تولید سیب زمینی که اولین بار جایگزین واردات شده، تولید دستگاه لاندروسگوپ، پودر عایق بندی در نمایشگاه حضور داشتند 

  ۱۰. فعالیت بیش از ۳۱۸ واحد فناورانه در استان خبر داد و افزود در حوزه شرکت های دانش بنیان برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.‌
۱۱. اقدام به راه اندازی شهرک فناوری استان اردبیل که به مساحت ۵ هکتار می باشد و نقشه آن طراحی و در حال اجراست. البته در همه استان ها مساحت شهرک های فناوری کمتر از ۴۰ هکتار نیست ولی در اردبیل ۵ هکتار است که برای افزایش آن نیازمند حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل می باشد.‌
 

Print
DNN