• ساعت کار 07:45 - 15:45
فا | EN | AR

راه اندازی 4 مرکز نوآوری در سال جاری

Wednesday, May 13, 2020

راه اندازی 4 مرکز نوآوری در سال جاری

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در سال جهش تولید چهار مرکز نوآوری به همت پارک علم و فناوری استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

حبیب‌ ابراهیم‌پور در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این مراکز نوآوری شامل انیمیشن، فرآورده‌های گیاهی، فرآورده‌های عسل و همچنین حوزه گردشگری است که فناوران در به آن ورود پیدا می‌کنند.

وی از اختصاص اعتبار ویژه صندوق شکوفایی و نوآوری برای راه‌اندازی این چهار مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: در سالجاری صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری در سال گذشته بیش از 225 میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده است، گفت: براساس شاخص‌ها و ارزیابی انجام شده در یک سال گذشته توسعه کمی و کیفی را در شکل‌گیری واحدها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش بنیان شاهد بودیم که در نوع خود قابل توجه است.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: تعداد هسته‌های فناوری از 133 مورد در سال 97 هم اکنون به 330 مورد ارتقا یافته است و تعداد واحدهای فناور نیز از 45 مورد به 152 واحد افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به جهش 2.5 برابری فعالیت واحدها و هسته‌های فناور اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر شرکت‌های فعال در پارک به 92 مورد رسیده که در این زمینه نیز 70 درصد رشد کمی را در کنار فعالیت‌های کیفی شاهد بودیم.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: با 7 مورد افزایش شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان تعداد این شرکت‌ها به 27 مورد ارتقا یافته و تسهیلات اعطایی نیز از 173 میلیون تومان در پایان سال گذشته به 225 میلیون تومان رسیده است.

وی از اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور خبر داد و بیان کرد: عملکرد ما در سال گذشته 516 میلیون تومان پرداخت تسهیلات بوده که به نسبت فعالیت این مجموعه‌ها منابع پرداخت مورد نیاز پرداخت شده است.

 

Print
DNN