امضای تفاهم نامه ایجاد چهارمین کارخانه نوآوری کشور در اردبیل
5973

امضای تفاهم نامه ایجاد چهارمین کارخانه نوآوری کشور در اردبیل


تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی چهارمین کارخانه نوآوری مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری اردبیل و پارک علم و فناوری اردبیل و سرمایه گذار بخش خصوصی در دفتر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان اردبیل این تفاهم نامه جهت تاسیس کارخانه نوآوری با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در استان منعقد و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال، در حوزه های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر ، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و فراوری چرم به فعالیت خواهد پرداخت به این منطور تفاهم نامه به امضای طرف های مذکور رسیده و مقرر شد در محل کارخانه چرم مغان که در یک کیلومتری شهر اردبیل واقع است راه اندازی شود.

حبیب ابراهیم پور در حاشیه این تفاهم نامه گفت: راه اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه و زبرساختی زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل کردگان را فراهم خواهد کرد و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: کارخانه چرم مغان به عنوان بزرگترین واحد تولیدی تعطیل شده استان اردبیل با تدبیر استاندار اردبیل و مالک این کارخانه در راستای تحقق شعار سال یعنی  رونق تولید و نیز اشتغال جوانان و بهره گیری از سرمایه های فیزیکی بلااستفاده دوباره احیا شده و با رویکردی جدید و خلاقانه به چرخه تولید و اشتغال برخواهد گشت.

وی ضمن تشکر از آقای واثق سرمایه گذار این طرح گفت: از این پس شتاب دهنده های نوآوری و استارتاپ ها و شرکت های نوپا در کل اکوسیستم های کارآفرینی محل مناسب جهت استقرار و فعالیت خواهند داشت.

ابراهیم پور افزود: این کارخانه در زمینی به وسعت ۱۶ هکتار و قابل افزایش تا ۱۰۰هکتار در یک کیلومتری شهر اردبیل و دارای سوله های مجهز به مساحت ۲۴ هزار متر مربع می باشد که این سوله ها متناسب با نیاز شرکت های فناور قابل افزایش می باشد و این کارخانه از تمامی زیرساخت های لازم از قبیل آب و برق و گاز و راه ارتباطی مناسب برخوردار می باشد که با راه اندازی آن در آینده ای نزدیک خدمات حرفه ای کسب و کار و زیر ساخت های مطمین و مربیان و نیروهای انسانی مورد نیاز را در یک مکان جغرافیایی متمرکز برای استارتاپ ها فراهم می کند.

وی ظرفیت ایجاداشتغال در این طرح را بالا دانست و گفت:با توجه به پتانسیل های موجود و اراده بالای سرمایه گذار و  همکاری و همیاری مسئولین استانی پیش بینی می شود در طول ۳ سال آینده برای بیش از ۲۰۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN