برنامه‌ریزی مشترک پارک علم و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی  و بنیاد نخبگان استان به منظور افزایش توانمندی‌های علمی دانشجویان عضو انجمن‌های علمی
216

برنامه‌ریزی مشترک پارک علم و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی  و بنیاد نخبگان استان به منظور افزایش توانمندی‌های علمی دانشجویان عضو انجمن‌های علمی

 

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان اردبیل، دکتر یوسف عباسپور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه تشکیل این جلسه در راستای علمی‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه وظیفه‌ای است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر عهده پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها محول نموده است، عنوان کرد: توافقنامه‌ای توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری و رشد و بنیاد ملی نخبگان در جهت جذب هر چه بیشتر انجمن‌های علمی دانشگاه انجام شده تا بوسیله آن بتوانیم زمینه‌های پرورش این استعدادها و نخبگان را فراهم آورده و به سبب آن دغدغه اشتغال جوانان را نیز برطرف کنیم.
وی این توافقنامه را یکی از بهترین ایده‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست که از این طریق جمع کثیری از دانشجویان از باب دغدغه اشتغال می‌توانند رهایی یابند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: با ایجاد زمینه‌های اصولی پیشرفت انجمن‌های علمی و با تشکیل هسته‌های نوآور می‌توان بسترهای لازم را برای انجام فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه فراهم کرد.
وی به ضرورت تشکیل جلسه‌ای با حضور انجمن‌های علمی در جهت آشنایی بیشتر این دانشجویان با امکانات، تسهیلات و حمایت‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: این تسهیلات مختص رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی نیست، بلکه لازم است رشته‌‌های علوم‌انسانی، علوم‌تربیتی، روانشناسی و تربیت‌بدنی را نیز در این مسیر قرار دهیم. وی افزود یکی از مشکلات دیگر پایان نامه های پژوهشی عدم رسیدن به مرحله تولید و محصول و تجاری سازی بوده و در این زمینه پارک علم و فناوری و دانشگاه حمایت های لازم را جهت به نتیجه رسیدن پایان نامه های پژوهشی اعلام می دارد. در پایان جلسه تصمیم بر آن شد که تفاهم نامه مشترک سه جانبه ای بین  پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه محقق اردبیلی جهت تعیین وظایف و پیشبرد اهداف امضاء گردد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN