جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه­ ای استان اردبیل
187

جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه­ ای استان اردبیل

 

 

جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه­ای استان اردبیل با هدف بررسی برنامه عملیاتی فن بازار و ارائه راهکارهای همکاری اعضای شورا در اجرایی نمودن آن، صبح روز سه شنبه 10  بهمن ماه در محل سالن شهید بهشتی استانداری اردبیل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری اردبیل، دکتر عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری در این جلسه تاکید کردند که فن بازار به عنوان مکانیزم عرضه و تقاضای فناوری می­تواند به اقتصاد دانش بنیان و تثبیت اشتغال در استان کمک شایانی نماید. همچنین ایشان به معرفی کارگزاران فن بازار منطقه­ای اردبیل، شرح وظایف آن­ها و نحوه فراخوان انتخاب این شرکت­ها به عنوان کارگزاران فن بازار منطقه ای استان اشاره نمودند. رئیس پارک علم و فناوری استان و نائب رئیس شورای هماهنگی فن­بازار استان خواستار حمایت شرکت شهرک­های صنعتی و اتاق بازرگانی استان از کارگزاران منتخب فن­بازار شد. وی ادامه داد: دانشگاه­­ها و موسسات آموزش عالی استان در شناساندن فن بازار به مخاطبان دانشگاهی و رفع نیازهای فناورانه و چالش­های موجود توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه­ها  بایستی همکاری جدی داشته باشند.

دکتر عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ضمن اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای شرکت­های دانش بنیان، برنامه­ریزی به منظور افزایش شرکت­های دانش بنیان و استعدادیابی در این زمینه را خواستار شد. ایشان با تاکید بر تقویت بسترهای ارتباطی متقاضیان و عرضه کنندگان فناوری و محصولات فناورانه  توسط کارگزار فن بازار، مکاتبه درخصوص اعتبار مالیاتی با دستگاه­های ذیربط را خواستار شد و به ارتباط کارگزارن فن­بازار استان با سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اردبیل تاکید کرد.

وی  افزود: در کنار عرضه محصولات، عرضه خدمات فناوری نیز اهمیت جدی دارد و با اشاره به اینکه فن بازار نیازمند یک مدیریت سازمان یافته و به روز شده است، اشاره کردند باید فن بازار کمک کند که ایده های فناورانه از بازار استخراج شوند و بر اساس نیاز بازار ایجاد شوند. همچنین ایشان ضمن بیان پتانسیل­های فن­بازار موجود در استان از جمله وجود دانشجوی خارجی در دانشگاه معین استان و تحصیل اکثر این دانشجویان در رشته مدیریت بازرگانی و بازاریابی، تاکید کردند کارگزاران فن بازار بایستی از این ظرفیت برای صادرات محصولات داخلی استان به کشورهای مجاور به عنوان کارشناسان بازریابی استفاده گردد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN