رییس پارک علم و فناوری اردبیل: افزایش ۴۳ درصدی شرکت های دانش بنیان استان در ۹ ماه گذشته
1069

رییس پارک علم و فناوری اردبیل: افزایش ۴۳ درصدی شرکت های دانش بنیان استان در ۹ ماه گذشته

رییس پارک علم و فناوری اردبیل: افزایش ۴۳ درصدی شرکت های دانش بنیان استان در ۹ ماه گذشته؛

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری اردبیل رییس پارک از افزایش ۴۳ درصدی شرکت های دانش بنیان استان در ۹ ماه گذشته خبر داد. دکتر یوسف عباس پور به اهمیت اقتصاد فناورانه و نوآورانه بر پایه دانش اشاره و گفت: امروزه در جهان، اقتصاد دانش بنیان از اهمیت بسزایی برخوردار است که کشورهای توسعه یافته توانستند خود را در دهه های گذشته به آن جایگاه برسانند تا بتوانند با صادرات فناوری، اقتصاد خود را متحول نمایند.

رییس پارک اردبیل به نقش پارک علم و فناوری به عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت پرداخت و افزود: در سال های اخیر به دلیل توجه و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد فناورانه و دانش بنیان چرخه اقتصادی کشور با سرعت بیشتر در حال ریل گزاری به سمت اقتصاد دانش بنیان می باشد که این امر در افزایش روز افزون تعداد شرکت های دانش بنیان قابل مشاهده است. وی به اهمیت گفتمان سازی اقتصاد فناورانه و دانش بنیان در سطح استان اذعان و تصریح نمود: ما باید بتوانیم این گفتمان را در بین اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید، فرهنگیان و خانواده ها تبیین، ترویج و نشر دهیم تا بتوانیم جامعه فناورانه داشته باشیم که اینکار با حضور و کمک همه بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری استان، می تواند سریعتر اتفاق بیفتد.

دکتر یوسف عباس پور رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل به تازه تاسیس بودن پارک علم و فناوری اردبیل اشاره و ابراز داشت: پارک علم و فناوری اردبیل آخرین پارک استانی ایجاد شده در کشور می باشد که توانسته با فعالیت های شبانه روزی و حضور فناوران در حوزه های مختلف علمی، خود را به جایگاه خوبی در افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان برساند که در ۹ ماه گذشته شاهد افزایش ۴۳ درصدی این شرکت ها را در استان اردبیل هستیم.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN