معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان، حلقه های زنجیره فناوری، نقش آفرینان اصلی در راستای افزایش تولید دانش بنیان و عملیاتی کردن ایده های نیاز محور هستند.
493

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان، حلقه های زنجیره فناوری، نقش آفرینان اصلی در راستای افزایش تولید دانش بنیان و عملیاتی کردن ایده های نیاز محور هستند.

علی روشنیان فر؛ معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان، حلقه های زنجیره فناوری، نقش آفرینان اصلی در راستای افزایش تولید دانش بنیان و عملیاتی کردن ایده های نیاز محور هستند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان: بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری اردبیل، مجموعه ای پرتوان از فناوران و تولید کنندگان حقیقی و دولتی استان را گرد هم آورده است تا در تعاملی متقابل، به توسعه این زیست بوم کمک کنند. به گزارش اردبیل آذ، علی روشنیان فرد معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان گفت: نمایشگاه سال جاری با حضور بیش از ۷۰ غرفه و بالغ بر ۱۵۰ واحد و شرکت فناور، شرکت دانش بنیان، تولید کننده و نقش آفرینان این حوزه، جلوه متفاوتی به خود گرفته است که موضوع در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان و حل مسائل با رویکرد دانش بنیان است. به طور کلی زنجیره اصلی فناوری از حلقه های مراکز نوآوری، مرکز رشد، پارک های علم و فناوری و حامیان دولتی و خصوصی تشکیل شده است. وی افزود: در یک دیدگاه وسیع، بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری کشور شامل پارک های علم و فناوری، شهرک های صنعتی، سازمان صمت، فن بازار ملی ایران، مراکز رشد، مراکز نوآوری، صندوق های حامی، شتابدهنده ها، شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و صنایع فرهنگی، سرمایه گذاران خصوصی، استارتاپ ها، نمایشگاه های مرتبط، و ... است.

ایده های خام بدوا در مراکز نوآوری و پس از بررسی و جهت دریافت حمایت های اولیه پذیرش می شوند. پس از سپری شدن روند مربوطه، و پس از انجام مقدمات جهت عملیاتی سازی ایده ها وارد مراکز رشد می شود، و در این قسمت حمایت های مالی و حقوقی و شبکه سازی در اختیار آنها قرار میگیرد. در این مرحله، تیم های ایده پرداز به شرکت صاحب محصول تبدیل میشود. علی روشنیان فرد ادامه داد: پس از دریافت مجوزها شرکت ها نیازمند حمایت واقعی جهت تولید هستند که در این برهه زمانی به پارک علم و فناوری معرفی می شوند. وظیفه پارک ها حمایت از شرکت های مربوطه در زیربانایی، مشاوره ای، اعتباری و شبکه سازی است. پارک های علم و فناوری پیوند دهنده اعضا با متولیان زیست بوم  نوآوری می باشد. معاون فناوری و پشتیبانی در پایان از نیاز کارگاه ها و دستگاه های تولید و خرید مواد اولیه یادآور شد و افزود: پارک علم و فناوری است که با معرفی شرکت ها به صندوق های مرتبط و یا ادارات و ارگانهای مربوطه اقدامات نهایی سازی را انجام می دهد.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN