رئیس پارک اردبیل در رویداد ملی تا ثریا: ایجاد اشتغال پایدار برای قشر فرهیخته از طریق ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان؛
1208

رئیس پارک اردبیل در رویداد ملی تا ثریا: ایجاد اشتغال پایدار برای قشر فرهیخته از طریق ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان؛

رئیس پارک اردبیل در رویداد ملی تا ثریا: ایجاد اشتغال پایدار برای قشر فرهیخته از طریق ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان؛

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری اردبیل دکتر یوسف عباسپور در سخنرانی خود در رویداد ملی تا ثریا که به همت بسیج علمی، پژوهش و فناوری برگزار گردید به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای قشر فرهیخته از طریق ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان پرداخت.

 

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به اهمیت اقتصاد دانش بنیان و فناورانه اشاره و گفت: اگه آحاد مختلف جامعه استان اعم از اساتید، دانشجویان، نخبگان، فناوران، ایده پردازان طعم اقتصاد فناوری بچشند مطمئینن فرهنگ اقتصاد دان بنیان در جامعه ساری و جاری خواهد شد. وی که در حضور معاون محترم استاندار، روسای دانشگاهها، روسای دستگاههای اجرایی، فناوران، ایده پردازان، نخیگان و دانشجویان سخنرانی می کرد ادامه داد و افزود: رویداد تانا که در هفته پیش در استان اردبیل به منظور ترویج نوآوری و فناوری و توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری استان با حمایت وزارت علوم و به همت پارک اردبیل برگزار شد توانست ۱۸۱ نیاز فناورانه در سطح استان را شناسایی و برای آنها به دنبال راهکارهای فنی و عملی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و پاحدهای فناور باشد.

دکتر یوسف عباسپور اظهار کرد برای این نیازهای احصا شده بالا بر ۷۱ پروپوزال عملیاتی برای دبیرخانه رویداد تانا توسط فناوران استان فرستاده شده بود که بعد از بررسی های کارشناسی و فنی ۴۵ پروپوزال با ماهیت عملیاتی شناخته شده وارد رایزنی های بین صاحبان نیاز و صاحبان ایده گردید. رئیس پارک تصریح کرد: از بین ۴۵ پروپوزال ۱۴ پروپوزال فناورانه در قالب نشست های B2B که در محل رویداد پیش بینی شده بود منجر به تفاهم نامه گردید و مقرر شد ۳۱ تفاهم نامه نیز توسط سازمان های دولتی و بخش خصوصی وارد فاز تفاهم نامه همکاری شود. دکتر یوسف عباسپور در ادامه به اهمیت برگزاری رویدادهای مختلف اشاره و گفت: تمامی دانشگاهها و مراکزی که به دنبال برگزاری رویداد هستند باید در هماهنگی کامل با متولی برگزاری رویدادهای استان که پارک اردبیل است باشند تا با یک برنامه روشمند و مدون بتوانیم نتایج خوبی برای اقتصاد دانش بنیان استان رقم بزنیم.

رئیس پارک اردبیل در رویداد ملی ثریا افزود: خوشبختانه توانستیم مجوز کارگزاری ارزیابی شرکت های دانش بنیان را برای صندوق پژوهش و فناوری استان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنیم که یک اتفاق میمون و مبارک در راستای افزایش شرکت های دانش بنیان برای استان خواهد بود.

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print
DNN